مراسم رونمایی از کتاب صوتی "آیینه" برگزار شد
مراسم رونمايي از کتاب صوتي "آيينه" برگزار شد
در غرفه "گوشه نقد" سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران؛

مراسم رونمایی از کتاب صوتی "آیینه" برگزار شد

مراسم رونمايي از کتاب صوتي آيينه، از محصولات ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور، 22 ارديبهشت، در غرفه گوشه نقد سي و چهارمين نمايشگاه کتاب تهران برگزار شد.
شناسه خبر : 47136 تاریخ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۸:۵۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، مراسم رونمایی از کتاب صوتی آيينه، از محصولات ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، امروز جمعه 22 اردیبهشت، در غرفه گوشه نقد در حاشیه سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران برگزارشد.

 

مسیح لهراسبی از کارشناسان حوزه کتاب و کتابخانه های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و میثاق صحرایی از فعالان در حوزه کتاب، در این نشست به بیان توضیحاتی درباره کتاب صوتی آيينه پرداختند.

 

در این نشست، لهراسبی با بیان اینکه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور فعالیت های مفصلی در حوزه کتابخوانی و توسعه کتابخانه های مساجد دارد، گفت: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور همکاری خوبی در ترویج فرهنگ مطالعه دارند.

 

وی اضافه کرد: یکی از نمونه های این همکاری در ارسال آثار از اقصی نقاط کشور به فراخوان "صدای کتاب" مربوط می شود که میزان بالای استقبال، خارج از تصور ما نیز بود. 

 

لهراسبی ادامه داد: ترویج فرهنگ کتابخوانی یکی از راه های توسعه و نشر معارف دینی در کشور است. ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در این زمینه توفیقات زیادی دارد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه کتاب صوتی آيينه یکی از دستاوردهای جالب این ستاد در حوزه کتاب و ترویج فرهنگ قرآن کریم و چهارده معصوم (ع) است، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد علاوه بر کتاب آیینه، در حوزه کتاب های صوتیف عملکرد خوبی داشته است و به همت بچه های مسجد روند تولید چنین آثاری در حوزه فرهنگ، ادامه خواهد داشت.

 

 میثاق صحرایی نیز با بیان اینکه تولید آثار در حوزه کتاب در ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور بسیار موثر است، گفت: روند بسیار جالبی در تهیه کتاب صوتی آيينه طی شده است و نتیجه نهایی آن نیز بسیار خوب است.

 

وی گفت: کتاب های صوتی همیشه با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه بوده است و با توجه به کاربردی بودن کتاب صوتی آيينه، حتما میزان استقبال مردم از این اثر قابل توجه خواهد بود.

 

بنا بر این گزارش، نکته بسیار جالب توجه درباره این نشست، استقبال بسیار پر شور و پر رنگ عموم مردم به ویژه بچه های مسجد از برنامه در حوزه کتاب بود.

 

یادآور می شود، این کتاب در یازده فصل تنظیم شده است و به موضوع سیره اخلاقی پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) می پردازد.

 

گفتنی است، طی فراخوانی که در سامانه بچه های مسجد تحت عنوان "صدای کتاب" اعلام شده بود، حدود شش هزار صوت از سوی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ارسال شد و پس از چند مرحله کارشناسی و بررسی دقیق، سرانجام، یازده صوت انتخاب شدند که در کتاب صوتی آيينه جمع آوری شد. این کتاب، گوشه ای از سیره اخلاقی حضرت محمد مصطفی (ص) را توضیح می دهد.